פרשת

יום ירושלים 

רוצים שיכירו לכם תודה? תשנו תודעה!

התכוננתם הרבה זמן לחתונה הזאת של חברים עם חופה ממש מול הכותל… נסעתם עד גינות סחרוב… פקק ענק שלא נגמר. רבבות כמוכם תקועים בכניסה לירושלים כשהתנועה בקושי זזה. עם יד על הלב, איך ההרגשה?

אז זהו שכאן הכל תלוי בתפיסת החשיבה שלכם! אם נקודת המבט צרה יותר, המיקוד יהיה ברגע הנקודתי, הפחות נוח, שמפריע עכשיו. אבל ככל שהפרספקטיבה שלכם תתרחב ותגדל אפשר לתאר את הסיטואציה כך: "לא יאומן אחרי 2,000 שנות גלות קשות עם ישראל קם מן העפר, שב לתחייה וחוזר באופן פלאי אל מולדתו מכל קצוות תבל כפי שלא קרה עוד לשום אומה שנרדפה בהיסטוריה, ומתקיימת ממש עכשיו נגד עיניכם הנבואה: "עוד יישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים קול ששון וקול שמחה קול חתן וקול כלה".

אם כעת היו מצטרפים אלינו לנסיעה יהודים ממרתפי האינקוויזיציה- הם היו מתמקדים בקושי של הפקקים? מה פתאום! הייתה להם את תפיסת החשיבה הנכונה לראות את השמחה הגדולה בהמוני ישראל עולים לעיר הקןדש, שאינה נשלטת שוב על ידי אומה זרה ומאיימת.

אם אין לנו את תפיסת החשיבה הנכונה,  גם לא נוכל באמת לשמוח מיום ירושלים. בדיוק כמו שילידי הארץ יתקשו להגיע ביום העצמאות לאותה רמת השמחה של פליט שואה שהגיע לארץ ישראל עם קום המדינה, הוא יודע להיות אסיר תודה על כל הטוב הגדול. הכל תלוי בכמה תפיסת החשיבה שלנו רחבה.

אותו אתגר רעיוני קיים גם בעולם השיווק. פעמים רבות אני נתקל בסיטואציה האופיינית הבאה. מנהל חינוך מספר לי שהוא משווק ומפרסם רבות את העשייה של הארגון שלו אבל בכל זאת הוא לא מצליח לשנות תדמית ולשכנע בטוב הייחודי של הארגון שלו. עודף המידע שאותו מנהל מנגיש לא מצליח לסדוק את תודעת הקהילה. הסיבה קשורה לתפיסות חשיבה תבניתיות של קהל היעד. לבני אדם קל לחשוב בתוך תבניות. זה לא מצריך משאבי זמן ומאמץ. לכן בעידן התזזיתי של דורנו: “You snooze you lose” מצמצת, החמצת! הפתרון הוא ניפוץ ובנייה מחדש של דפוסי חשיבה. מיסגור מחדש. כלומר לפצח אג'נדה מעוררת השראה עם מסר ראשוני חודר תודעה תוך 3 שניות. לא יותר.

לדוגמה כשרצינו לנפץ גיבנת תדמית שהיתה לכפר הנוער ויצו גן ונוף בפתח תקווה ולהראות את האיכויות החינוכיות המיוחדות, בחרתי במסר הבא. "תיכון לעשירים בלבד!" עם המסר המשלים: "מאות תיכוניסטים בפ"ת והסביבה זוכים לקבל יותר. פרטים בקרוב…" מרוב הבאזז הענק שחוללנו, ראשי ערים פנו לבית המשפט והורו לעצור את הקמפיין שלנו. הם חששו ו…בצדק(: לאחר שבועיים העלנו את התשובה: "עשירים במגמות ייחודיות", "עשירים ביחס אישי", "עשירים בתנאי לימוד". ב-3 מילים הצלחנו לנפץ תפיסות חשיבה של שנים. רוצים שיכירו תודה לעשיה של הארגון שלכם? אל תשווקו, קודם כל תנפצו תפיסות חשיבה!  שבת שלום!!

פוסטים נוספים

להכניס חיים שלמים ברגע!

אל תתנו לתכנון יתר להרוג לכם הזדמנויות בדרך!

רוצה להגביר רישום ולשפר תדמית?

כתבו לנו בטופס ונחזור אליכם בהקדם